Looking for Something Try ME/Mencari Sesuatu Cuba SAYA

Google
 

Thursday, April 24, 2008

Mutiara Ayat - terjemahan Al Quran_Al Baqarah

Assalamualaikum wr. Brkth

BismillahirahmaniRahim.

BismillahirahmaniRahim.

BismillahirahmaniRahim

Dan Allah jualah yang memiliki timur dan barat, maka ke mana sahaja kamu arahkan diri ( ke kiblat untuk mengadap Allah) maka di situlah arah yang di redhai Allah; sesungguhnya Allah Maha Luas (rahmatNya dan limpah kurniaNya), lagi sentiasa Mengetahui.

Dan mereka (orang orang musyrik) berkata: “Allah mempunyai anak”. Maha Suci Allah (dari apa yang mereka katakan itu), bahkan Dia lah Yang Memiliki segala yang di langit dan di bumi, semuanya itu tunduk di bawah kekuasaanNya.

Allah jualah yang menciptakan langit dan bumi (dengan segala keindahannya); dan apabila Ia berkehendak (untuk menjadikan) suatu, maka Ia hanya berfirman kepadanya: ”Jadilah engkau!” Lalu menjadilah ia.

Surah AL BAQARAH 112 – 114

Allah Subhana wa Ta'ala berfirman.

“Kemudian Kami ciptakan air benih itu menjadi sebuku darah beku. Lalu Kami ciptakan darah beku itu menjadi seketul daging; kemudian Kami ciptakan daging itu menjadi beberapa tulang; kemudian kami balut tulang tulang itu dengan daging. Setelah sempurna kejadian itu Kami bentuk dia menjadi makhluk yang lain sifat keadaannya. Maka nyatalah kelebihan dan ketinggian Allah sebaik baik Pencipta.” [Al-Mu’minuun : 14]

0 comments:

About Us | Site Map | Privacy Policy | Contact Us | Blog Design | 2007 Company Name